اخبار بلوچستان

اخبار تمام کشور بخصوص بلوچستان

اخبار بلوچستان

اخبار تمام کشور بخصوص بلوچستان

اخبار بلوچستان
بایگانی
طبقه بندی موضوعی

معاون اول مقتدا صدر در یادداشتی در صفحه شخصی خود در واکنش به اقدامات خصمانه واشنگتن بر ضد ایران تهدید به مقابله مسلحانه با آمریکا کرد و گفت که دفاع از جمهوری اسلامی ایران براساس دین و مرجعیت های دینی، یک واجب شرعی و اخلاقی است.

به گزارش اخبار بلوچستان به نقل از ایرنا، 'سید جلیل النوری' با اشاره به یک جلسه ویژه بین مقتدا صدر با مقامات بلندپایه ای از جمهوری اسلامی در 2005 گفت که در این جلسه به مقامات ایرانی گفتیم که اگر استکبار جهانی و در راس آن ثالوث پلید آمریکا – رژیم صهیونیستی – انگلیس بخواهند علیه ایران تعرضی بکنند، در میدان عمل با آنها برخورد می کنیم زیرا دفاع از جمهوری اسلامی ایران را براساس دین و مرجعیت های دینی مان، یک واجب شرعی و اخلاقی می دانیم.
معاون اول مقتدا صدر خاطر نشان ساخته است: این اولین بار است که این راز را بر ملا می کند و افزوده است که این موضع صدری ها در قبال کشورهای همجوار عراق خصوصا جمهوری اسلامی ایران و سوریه ساری و جاری است.
سید جلیل النوری تاکید کرده است که این تصمیم هرگز تصمیمی سیاسی یا به خاطر تملق و چاپلوسی نیست بلکه آن را واجب شرعی و اخلاقی خود می دانیم و در مقابل آن دست بسته نخواهیم بود.
وی خاطرنشان ساخته است که این تصمیم همانند تصمیمی است که رهبری جریان صدر در مبارزه با اشغالگران در لحظه ورود آنها به خاک عراق اتخاذ کرد و همچنان اعتبار دارد و در آینده نیز اعتبار خواهد داشت.
وی درخصوص سوریه نوشته است که چندی پیش که دولت آمریکا بنا داشت به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه دخالت نظامی و اشغال کند، رهبری جریان صدر به شاخه نظامی خود دستور داد تا تمامی تدابیر لازم را برای مقابله با این تجاوز نظامی در صورتی که اتفاق افتاد، اتخاذ کند.
وی تاکید کرد که شخصا دستور داده است که تسهیلات لازم برای جلوگیری از این تجاوز نظامی در صورت وقوع آن فراهم شود.
معاون اول صدر گفته است که از این موضع شرعی و اخلاقی، ما با اقدامات نیروهای استکبار جهانی و در راس آن آمریکا علیه مردم ایران مخالف هستیم.
وی این شیوه برخورد آمریکا در به زانو در آوردن ملت ها و اعمال تحریم ها علیه آنها را پست و غیرانسانی توصیف کرده و گفته است که آمریکا این روش زشت را علیه ملت های دیگر از جمله ملت عراق نیز به کار برده است. 
سید جلیل النوری تاکید کرده است که بر همین اساس باید همه در این برهه مسوولیت پذیر باشند و دنباله رو شیطان چه با زبان یا مواضع سیاسی و یا حتی نیات باطنی خود نباشند زیرا وضعیت این قدرت های شر کاملا مشخص است و هرگز برای بشریت، خیر و خوشی نمی خواهند.
وی از آمریکا به 'شر مطلق' یاد کرده و گفته است که از شر مطلق جزء شر مطلق چیزی بر نمی آید.
پیش از این نیز مقتدا صدر رهبر جریان صدر در بیانیه ای علیه اقدامات خصمانه امریکا برضد ایران واکنش نشان داده و گفته بود: در برابر محاصره اقتصادی ملت ها سکوت نخواهیم کرد.
بسیاری از احزاب و جریان ها و رهبران سیاسی به علاوه گروه های مقاومت اسلامی در عراق و همچنین وزارت خارجه، 'فواد معصوم' رییس جمهور، 'نوری المالکی' معاون رییس جمهوری و 'سید عمار حکیم' رهبر جریان حکمت ملی تاکنون در بیانیه های جداگانه اقدامات خصمانه آمریکا را علیه جمهوری اسلامی ایران محکوم کرده اند.
حیدر العبادی نخست وزیر عراق نیز روز سه شنبه گذشته در موضعی، تحریم های امریکا علیه ایران را یک اشتباه راهبردی توصیف کرده بود و در عین گفته بود که دولت عراق به خاطر مردم عراق به این تحریم ها پایبند است.
این موضع ویژه حیدر العبادی با موجی از اعتراضات و مخالفت های داخلی مواجه شده و بسیاری از گروه ها و احزاب و رهبران سیاسی عراق خواستار تجدید نظر نخست وزیر در این موضع اش شده اند.

۹۷/۰۵/۱۹

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.